menumenu
BasketBasket
לא נבחרו מוצרים להזמנה.

רגע לפני יולי אוגוסט והחמסינים, עצות לקירור אורגני!

רגע לפני יולי אוגוסט והחמסינים, עצות לקירור אורגני!

זה לא סוד שהחום בקיץ הישראלי יכול קצת לשגע.

על מנת להרגיע את החום ולאו דווקא על ידי המזגן דאגנו לכם למספר עצות מועילות שמביאה הרפואה הסינית:
 

דרך אחת לקרר את הגוף היא לצנן אותו מבפנים בעזרת מזונות בעלי תכונות מקררות שעוזרים להוריד את הטמפרטורה הפנימית.

באופן טבעי בקיץ הנטייה שלנו היא לאכול מזון טרי יותר ופחות מבושל.
ככל שהמזון מתעכל בקלות כך הוא מקרר יותר. מזון מבושל וכבד מצריך יותר עיכול ולכן דורש מהגוף יותר אנרגיה וכך מחמם אותו. לכן מזון מבושל מתאים יותר לחורף.

*מזונות חריפים יגרמו לגוף שלכם פשוט להזיע בטירוף.
 

ההשפעה המקררת של מזון קשורה גם לדרך הכנתו וגם למקום ולאופן שבו גדל וניקטף.

פרי או ירק שתקופת צמיחתו מהירה והבשלתו מהירה מקרר יותר מאלו שלוקח להם זמן ארוך.

טובים לקיץ:
דלועים:מלפפון, קישוא, אבטיח, מלון, דלורית ודלעת.
ירוקים ועלים לסוגיהם: מנגולד, תרד, חסה, נבטים, תירס, פטרוזיליה,מיצי ירקות, שעועית ירוקה, אצות. סולניים:חציל, פלפל.
פירות: אננס, ענבים, בננה
 

צבעים: מזון שצבעו שייך לקבוצת הצבעים שהאנרגיה שלהם קרה לדוגמא תפוח ירוק יקרר יותר מתפוח אדום.
 

חיתוך: ככל שהמזון חתוך גדול יותר ופחות כתוש, טחון ומעובד כך הוא בעל השפעה מקררת יותר.
לדוגמא:  עדיף לאכול פרוסות תפו"א מבושלות מאשר פירה.
 

בישול: בהכנת אוכל בקיץ כדאי להקפיד על שיטת בישול קלה וקצרה. עבודה בטמפרטורות נמוכות, כגון אידוי והקפצה, עדיפות על בישול ארוך ואפיה.
 

תיבול: גם בתבלינים יש הבדל בין תבלינים שמתאימים לקץ לעומת תבלינים במומלצים בחורף. בקיץ כדאי לתבל בתבלינים עם השפעה מקררת כמו נענע, כוסברה, שומר וכמון. את שאר התבלינים, כמו פפריקה, שום ופלפל כדאי לשמור לבישולי החורפיים.
 
 

וכמובן לא לשכוח לשתות הרבה הרבה!
המים הם המצננים הטובים ביותר (בדיוק כמו ברדיאטור של המכונית). עוד אפשרות מומלצת הן חליטות של מנטה-נענע, לואיזה, מרווה,לבנדר ומליסה. פשוט לחלוט ולשים במקרר.
 

שיהיה לכולנו קיץ נעים! בהצלחה
Cool 

כל הזכויות שמורות © - ערן אורגניעיצוב אתרים - Studio Shlomit Toledo Webnology - בניית אתרים
back_to_top
חזורסיים הזמנה
שכחתי סיסמאהכנס את כתובת האימייל שלךשלח